Naturblog
Información nutricional, recetas y consejos Naturhouse para mejorar tu alimentación y tener un estilo de vida saludable.

5 najboljih namirnica za spriječavanje zatvora

5 najboljih namirnica za spriječavanje zatvora

Većina nas je u nekom trenutku u životu iskusila zatvor. Predstavljamo vam 5 namirnica koje će vam pomoći da izbjegnete ovu situaciju.

Zatvor je čest i neugodan. Riječ je o problemu crijeva koji karakterizira smanjenje učestalosti njihova pražnjenja, na manje od tri puta tjedno. Zbog toga se osjećamo da nismo ispustili sve što smo trebali, stolica je tvrda, te se javlja osjećaj neugode. Problem se može manifestirati putem različitih simptomima ovisno o osobi – neki pate od zatvora povremeno, a drugi kronično.

Zatvor može biti posljedica problema dehidracije, nedovoljne tjelesne aktivnosti, neadekvatne prehrane, uzimanja pojedinih lijekova, bolesti ili psihičkih problema. Bilo koji od ovih razloga može uzrokovati sporo putovanje hrane kroz naš probavni sustav i stoga nam otežati odlazak na zahod. Dobra je vijest da u mnogim slučajevima pravilna prehrana može srediti situaciju, budući da postoje namirnice koje omekšavaju stolicu i pospješuju crijevni tranzit: velika većina njih je bogata prehrambenim vlaknima, osobito povrćem, i ima puno vode. Također vam savjetujemo da, ako patite od zatvora, ne preskačete nijedan obrok i radite veliki vremenski razmak. Također, izbjegavate prerađena jela, kruh, rižu i tjesteninu od bijeloga brašna, te voće poput banana, jabuka i krušaka. Smanjite ili na nekoliko dana ostavite po strani unos kave i čaja, a isto treba učini i s alkoholnim te gaziranim pićima.

1. Maslinovo ulje

Masnoća sadržana u maslinovom ulju ima mnoga svojstva. Jedna od njih je da pomaže crijevima kod osoba koje pate od zatvora da crijeva ne budu toliko kruta, te da hrana bolje prolazi kroz njih tijekom probave, te se tako olakša izbacivanje izmeta. Osobama sa zatvorom preporučuje se kuhanje na maslinovom ulju. Isti učinak izazivaju i masline.

2. Avokado

Avokado je hrana bogata dijetalnim vlaknima, a vlakna su dobra za zatvor. Razlog tome je što vlakna, unatoč tome što nemaju vidljivu nutritivnu vrijednost, vrlo učinkovito stimuliraju crijevni tranzit tijekom probave. Zato se unos vlakana obično preporučuje osobama s problemima odlaska na zahod. Druge namirnice koje ga sadrže su kivi, leća, mrkva, šparoge, brokula, artičoka i namirnice od cjelovitog zrna, poput žitarica ili kruha i tjestenine od cjelovitog zrna žitarica.

3. Češnjak

Češnjak je, osim za vampire, dobar za sve. U ovom slučaju jer sadrži antibakterijska, antiparazitska i antivirusna sredstva koja eliminiraju toksine, parazite i patogene iz debelog crijeva. Još jedno od njegovih svojstava je prirodni protuupalni učinak, što znači da pogoduje apsorpciji hranjivih tvari, pomaže u probavi, kao i u eliminaciji toksina.

4. Borovnice

Borovnice sadrže dva svojstva za koja smo rekli da su ključna za ublažavanje simptoma zatvora: vodu i dijetalna vlakna. To znači da se zahvaljujući njima pospješuje crijevni tranzit i omekšava stolica. Trešnje i maline jednako su dobra opcija.

5. Kupus

Kupus, kao predstavnik tamnozelenog lisnatog povrća, odličan je odabir u borbi sa zatvorom. Razlog tome je što sadrže vrlo pozitivnu mješavinu hranjivih tvari potrebnih za regulaciju peristaltike crijev: vitamine, mineralne tvari i dijetalna vlakna. Osim kupusa, preporučuju se i kelj, te špinat i menta.